Gdzieś było oficjalne info, że do Toura pójdzie 2.0 TDI 110 KM, ale w związku z tym że nie będzie miał DPF-a, nie będzie oferowany na rynkach UE. Włożenie do Toura silnika diesla z OII FL, mijało by się z celem, oraz stanowiło wewnętrzną konkurencję, a chyba nie o to chodzi Skodzie.
To kute czy nie kute - dylematy miłośników doładowania ;)
Zwiń
X
-
rijswijker, myślę że lepiej byłoby założyć dziękczynny temat w Off-Topie. Ale
dla Roberta.
no to daję czas do najbliższej wiosny (znaczy 2011 r.) i jakieś pomysły się pojawią.chodzi mi o to, że nie mam cisnienia, bo tak jest git.
Po co swap- wtryski, tłoki, korby (kute rzecz jasna) wery big T i będzie dobrze. Aaa i może skrzynia 6G z Golfa V :diabelski_usmiech.It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
-
-
nie chce sie czepiac, ale we wspolczesnych silnikach wszystkie korby sa kute...Zamieszczone przez tomilkorby (kute rzecz jasna)kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
tak. korba ma nieskomplikowany ksztalt, proces technologiczny jest prosty, tani i zapewnia wieksze wlasnosci mechaniczne niz odlew. (albo w druga strone - mniej materialu zeby dane wlasnosci uzyskac ....)Zamieszczone przez tomilJesteś pewien, że nie odlew :?:Zamieszczone przez rssnie chce sie czepiac, ale we wspolczesnych silnikach wszystkie korby sa kute...
efekt 'weight reduction' a przede wszystkim 'cost reduction' nad ktorym pracuja w kazdej fabryce....Zamieszczone przez rob555Generalnie im nowsze auto tym wieksza kupa jesli chodzi o zapas dla tuningu.
po prostu zmniejszaja margines bezpieczenstwa...kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
przykro mi ale się mylisz :roll: nie w swoich wywodach tylko w przekonaniu że we współczesnych silnikach wszystkie korby są kuteZamieszczone przez rsstak. korba ma nieskomplikowany ksztalt, proces technologiczny jest prosty, tani i zapewnia wieksze wlasnosci mechaniczne niz odlew. (albo w druga strone - mniej materialu zeby dane wlasnosci uzyskac ....)Zamieszczone przez tomilJesteś pewien, że nie odlew :?:Zamieszczone przez rssnie chce sie czepiac, ale we wspolczesnych silnikach wszystkie korby sa kute...
Być może i sa kute ale za słabo bo w przypadku osiągania pewnych wartości mocy i momentu należy je poprostu wymienić :szeroki_usmiechTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
widze ze sam nie masz pewnosci czy sa kute czy nie, natomiast masz absolutna pewnosc ze ja sie myle ..... coz .... :wink:Zamieszczone przez MisiekWAWprzykro mi ale się mylisz :roll: nie w swoich wywodach tylko w przekonaniu że we współczesnych silnikach wszystkie korby są kuteZamieszczone przez rsstak. korba ma nieskomplikowany ksztalt, proces technologiczny jest prosty, tani i zapewnia wieksze wlasnosci mechaniczne niz odlew. (albo w druga strone - mniej materialu zeby dane wlasnosci uzyskac ....)Zamieszczone przez tomilJesteś pewien, że nie odlew :?:Zamieszczone przez rssnie chce sie czepiac, ale we wspolczesnych silnikach wszystkie korby sa kute...
Być może i sa kute ale za słabo bo w przypadku osiągania pewnych wartości mocy i momentu należy je poprostu wymienić :szeroki_usmiech
nie ma czegos takiego jak 'za slabo kute' bo gwaratuje Ci ze sa odkute tak jak trzeba.
oczywiscie do danej - jak sam piszesz - mocy i momentu, co nie zmienia faktu ze sa kute. :wink:
gdybys zadal sobie troche trudu i siegnal chociazby do ogolnodostepnych informacji wiedzialbys. nawet 'ksiazka' Cedrycha mowi jasno ze 'sa to odkuwki ze specjalnej stali'.
i zareczam Ci ze nie jest to odkrycie Ameryki (no, chyba ze Cedrych tez sie myli... :roll: )
slusznie zauwazyles ze przy pewnych grubszych modyfukacjach nalezy je wymienic, ale
na wykonane (odkute) z materialu o wiekszej wytrzymalosci (drozszego w zakupie i obrobce) lub materialu dodatkowo obrabianego (hartowanie, obrobka powierzchni - znowu koszt). jak chcesz to moge Ci kiedys poopowiadac na wtorkowym spocie wiecej na ten temat.
konkludujac - nie wiem czy te nieszczesne 'korby wymieniane na kute' to czyjs skrot myslowy czy radosna tworczosc, ale nei jest to stwierdzenie prawdziwe i sensowne, chociaz powtarzane dosc czesto
jesli juz mowimy o wymianie, to tylko wymiana na 'mocniejsze' albo 'aftermarketowe'
pozdrawiam
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
No tak, z cedrychem nie ma co dyskutować :wink: Celem mojego postu było zwrócenie uwagi na fakt, że seryjne korby nie są niezniszczalne a większość ludzi tak traktuje korby o których mówi się że są kute. Mozna się srogo zawieść i to tyle ode mnie 8)
[ Dodano: Nie 25 Lip, 10 09:05 ]
Jeszcze jedno :zlosnik: Seryjne korby w Imprezie WRX na 100% nie są kute (leżą u mnie pod stołem w garażu, w razie co zapraszam do obejrzenia) a to auto o trochę innym zastosowaniu i prędzej spodziewałbym się po nim kutych korb niż po Skodzie. Rzuca to również jednak trochę inne światło na Twoją wypowiedź
pozdroZamieszczone przez rssnie chce sie czepiac, ale we wspolczesnych silnikach wszystkie korby sa kute...Zamieszczone przez tomilkorby (kute rzecz jasna)Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
temat Cedrycha pomijam milczeniem, natomiast tu akurat ma racje.Zamieszczone przez MisiekWAWNo tak, z cedrychem nie ma co dyskutować :wink: Celem mojego postu było zwrócenie uwagi na fakt, że seryjne korby nie są niezniszczalne a większość ludzi tak traktuje korby o których mówi się że są kute. Mozna się srogo zawieść i to tyle ode mnie 8)
[ Dodano: Nie 25 Lip, 10 09:05 ]
Jeszcze jedno :zlosnik: Seryjne korby w Imprezie WRX na 100% nie są kute (leżą u mnie pod stołem w garażu, w razie co zapraszam do obejrzenia) a to auto o trochę innym zastosowaniu i prędzej spodziewałbym się po nim kutych korb niż po Skodzie. Rzuca to również jednak trochę inne światło na Twoją wypowiedź
pozdroZamieszczone przez rssnie chce sie czepiac, ale we wspolczesnych silnikach wszystkie korby sa kute...Zamieszczone przez tomilkorby (kute rzecz jasna)
nie przypominam sobie zebym pisal ze seryjne korby sa niezniszczalne, bo wszystko ma
swoja graniczna wytrzymalosc. niektorym (jak sam piszesz) trudno to widac zrozumiec - ale to juz ich problem. wspominalem juz ze sam proces kucia (chociaz najlepszy do wytwarzania korbowodow) nie zalatwia sprawy - potrzebny jest lepszy material lub inna obrobka cieplno-chemiczna. dlatego tez wspomnialem o 'lepszych' (w domysle z lepszego materialu) lub 'aftermarketowych' korbach (wieksza wytrzymalosc to juz slodka tajemnica producenta)
jesli wybierasz sie we wtorek na spota to mam do Ciebie prosbe - wez te korbe z WRX-a.
z checia ja obejrze, wtedy wypowiem sie co to moze byc. sam tez wezme jeden korbowod ktorym zaczalem sie bawic i na ktorym fajnie pewne rzeczy widac.
z tego co wiem to WRX to juz samochod sportowy (projektowany jako sportowy, a nie usportowiony pozniej) a to juz nieco inna bajka niz samochody uzytkowe, nie zdziwilbym sie wiec gdyby ten Twoj korbowod byl np. Tytanowy
no i ostatnia rzecz: WRX kosztuje sporo wiecej nic taka Skoda ... poniekad wlasnie z uwagi na te drozsze lub dodatkowe obrobki.
pozdrawiam i do wtorku (mam nadzieje)kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
nie napisałem że Ty napisałeś :zlosnik: :wink: chodziło mi dokładnie o to, że ludzie słysząc "kute" kojarzą z aftermarketowymi prawie niezniszczalnymi, a to nie takZamieszczone przez rssnie przypominam sobie zebym pisal ze seryjne korby sa niezniszczalne, bo wszystko ma
swoja graniczna wytrzymalosc. niektorym (jak sam piszesz) trudno to widac zrozumiec - ale to juz ich problem
postaram się wybrać, ale jeśli chodzi o korby z WRXa to srogo się zawiedziesz :wink:Zamieszczone przez rssjesli wybierasz sie we wtorek na spota to mam do Ciebie prosbe - wez te korbe z WRX-a.
z checia ja obejrze, wtedy wypowiem sie co to moze byc. sam tez wezme jeden korbowod ktorym zaczalem sie bawic i na ktorym fajnie pewne rzeczy widac.
z tego co wiem to WRX to juz samochod sportowy (projektowany jako sportowy, a nie usportowiony pozniej) a to juz nieco inna bajka niz samochody uzytkowe, nie zdziwilbym sie wiec gdyby ten Twoj korbowod byl np. Tytanowy
no i ostatnia rzecz: WRX kosztuje sporo wiecej nic taka Skoda ... poniekad wlasnie z uwagi na te drozsze lub dodatkowe obrobki.
pozdrawiam i do wtorku (mam nadzieje)Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale z tego co słyszałem od ludzi którzy zajmują się tymi sprawami zawodowo - mylisz się. Rzadko w zwykłych autach montowane są korobowody 'kute'Zamieszczone przez rssnie chce sie czepiac, ale we wspolczesnych silnikach wszystkie korby sa kute...Zamieszczone przez tomilkorby (kute rzecz jasna)
Jeśli to ja nie mam racji, to przybliż mi proszę ten temat.
Na 100% nie jest tytanowy.Zamieszczone przez rssz tego co wiem to WRX to juz samochod sportowy (projektowany jako sportowy, a nie usportowiony pozniej) a to juz nieco inna bajka niz samochody uzytkowe, nie zdziwilbym sie wiec gdyby ten Twoj korbowod byl np. Tytanowy
Według mojej wiedzy dopiero w wersji STi korbowody były kute i wzmacniane molibdenem. Ale wciąż nie tytanowe. :wink:. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
jeeeejuuu ... nastepny .... :roll: a wiec po kolei ....Zamieszczone przez YarekNie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale z tego co słyszałem od ludzi którzy zajmują się tymi sprawami zawodowo - mylisz się. Rzadko w zwykłych autach montowane są korobowody 'kute'
1. od kogo to slyszales?
2. jesli w zwyklych autach korby nie sa kute to jakie sa ?
(pyanie brzmi jakie SA a nie jakie NIE SA) :wink:
3. w ktorym miejscu powiedzialem wprost ze WRX ma korbowod tytanowy, he :?:
kucie korbowodow odbywa sie w fabrykach od kilkudziesieciu juz lat (nawet polskie fiaty i polonezy mialy korbowody kute) ale powtorze po raz kolejny - jak odkujesz sobie stal o g*nianej wytrzymalosci to bedzie g*niany korbowod, za to tani - jak odkujesz sobie ze stali lepszej - bedzie wytrzymalszy....
a co do korbowodu z tytanu (stopow tytanu, bo znowu ktos sie przyczepi) to mialby on wytrzymalosc porownywalna z najlepszymi gatunkami stali, jako material jest wprost stworzony do kucia, ma natomiast wielka wade:
jest baaardzo drogi :szeroki_usmiech
jutro bede na spocie ok 20-ej, w lapce bede mial korbowod i jak masz ochote to moge troche poopowiadac, poodpowiadac na pytania - ogolnie rozjasnic temat....
ogolnie razi mnie to ze powtarza sie pewne 'madrosci' chyba tylko dlatego ze wszyscy je powtarzaja bez zaglebienia sie w temat, nawet bez sprawdzenia zrodla - dlatego sie wtracilem ....
NIE MA czegos takiego jak stal wzmacniana molibdenem :idea: (ze niby jak - haftowana?przetykana? faszerowana?) natomiast jest stal z dodatkiem molibdenu (tzw. molibdenowa). jesli DOKLADNIE TO uslyszales jak sam piszesz 'od ludzi zajmujacych sie tym zawodowo' to chyba byli to sprzedawcy stali. sprzedawcy potrafia wymyslic rozne ciekawe rzeczy ... :szeroki_usmiech
.Zamieszczone przez MisiekWAWnie napisałem że Ty napisałeś chodziło mi dokładnie o to, że ludzie słysząc "kute" kojarzą z aftermarketowymi prawie niezniszczalnymi, a to nie tak
Misiek - dokladnie to mialem na mysli wtracajac sie. kojarzac jednak w ten sposob myla proces technologiczny (kucie) z zastosowaniem innego materialu ....a to tak jakby na 'router' mowic 'hub'. gimnazjalistke moze i sie zbajeruje, ale .... :P
i nie obawiaj sie - nie zawiode sie ogladajac korbowod z WRX-a .... ma nadzieje ze Ty tez sie nei zawiedziesz gdy zobaczysz ze ja sie nie zawiodlem :szeroki_usmiech
tak czy inaczej -
, so Guys - be prepared.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Słyszałem to od wielu ludzi zajmujących się motoryzacją, oraz czytałem o tym w wielu wiarygodnych źródłach.Zamieszczone przez rss1. od kogo to slyszales?
Według tego co ja wiem, są dwie podstawowe metody wytwarzania korbowodów: odlewanie i odkuwanie. Są też inne, ale nieistotne z punktu widzenia tej dyskusji. Odlewanie jest metodą najczęściej używaną, tańszą i prostszą, oraz zazwyczaj wystarczającą do większości zastosowań w słabych silnikach. Odkuwanie jest droższe, ale daje znacznie wytrzymalsze korbowody, jest też rzadziej używane.Zamieszczone przez rss2. jesli w zwyklych autach korby nie sa kute to jakie sa ?
(pyanie brzmi jakie SA a nie jakie NIE SA) :wink:
Tak więc odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: w zwykłych autach (również w WRXie) są korbowody wytworzone metodą zwaną po angielsku 'cast' czyli odlewanie.
Widzę, że lubisz obracać kota ogonem.Zamieszczone przez rss3. w ktorym miejscu powiedzialem wprost ze WRX ma korbowod tytanowy, he :?:
"nie zdziwilbym sie wiec gdyby ten Twoj korbowod byl np. Tytanowy"
Niezbyt mi się chce prowadzić dyskusję na takim poziomie, ale cóż:Zamieszczone przez rssNIE MA czegos takiego jak stal wzmacniana molibdenem :idea: (ze niby jak - haftowana?przetykana? faszerowana?) natomiast jest stal z dodatkiem molibdenu (tzw. molibdenowa). jesli DOKLADNIE TO uslyszales jak sam piszesz 'od ludzi zajmujacych sie tym zawodowo' to chyba byli to sprzedawcy stali. sprzedawcy potrafia wymyslic rozne ciekawe rzeczy ... :szeroki_usmiech
Nigdzie nie napisałem o haftowaniu, przetykaniu, czy co tam jeszcze wymyśliłeś. Napisałem w bardzo jasny sposób: "w STi korbowody były kute i wzmacniane molibdenem". Przez "wzmacnianie molibdenem" rozumiem użycie molibdenu w celu wzmocnienia stali. Nic więcej, i nic mniej. Zresztą to nieistotne, skup się odlewaniu/odkuwaniu.
OK, tak jak pisałem, nie jestem w tym temacie fachowcem, a Ty cały czas sugerujesz że jesteś. Więc czekam na Twoje wyjaśnienie w temacie metod produkcji korbowodów cast/forged.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Wydaje mi się, że odporność 'mechaniczna' zaworu nie ma większego znaczenia, ten element nie przenosi żadnych dużych obciążeń, poza termicznymi. Wiem, że dla zwiększenia odporności właśnie termicznej zaworów (głównie wylotowych) pokrywa się je różnymi specjalnymi materiałami, czasem wypełnia np. sodem, a czasem produkuje się je np. z tytanu.Zamieszczone przez oizoZadam wam zagadkę bo widzę że dyskusja żywa się toczy.
Czy zawory w naszych skodach są kute czy odlewane?
Ale o 'kutych' zaworach nie słyszałem.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
sa jak najbardziej odkuwane, wlasnie z uwagi na to ze musza miec znaczna odpornosc mechaniczna i to w duzym zakresie temperaturZamieszczone przez oizoZadam wam zagadkę bo widzę że dyskusja żywa się toczy.
Czy zawory w naszych skodach są kute czy odlewane?
Yarek, wpadnij dzis ok 20-ej na spota, bo wole pogadac twarza w twarz niz klepac w klawisze .... widze ze z gory zalozyles ze nikt poza Twoimi znajomymi/kolegami nie ma nawet prawa wiedziec o co chodzi w technikach wytwarzania podzespolow silnika spalinowego.
sam masz wiedze bardzo pobiezna, a to w polaczeniu z w/w przyjetym przez Ciebie zalozeniem sprawia ze dyskusja czy wymiana pogladow staje sie bardzo trudna ...
...mam wrazenie ze nie bedzie dla Ciebie istotne kim jestem, czym sie zajmuje/zajmowalem i co wiem, bo wlasnie takie zalozenie przyjales i bronisz go jak Czestochowy. nie zadajac zadnych pytan zaczales od stwierdzenia ze ja sie myle.....coz.
wybacz, ale nadal nie widze w ktorym miejscu powiedzialem ze jest na 100% tytanowy.Zamieszczone przez YarekWidzę, że lubisz obracać kota ogonem.
"nie zdziwilbym sie wiec gdyby ten Twoj korbowod byl np. Tytanowy"
tym bardziej ze nawet go nie widzialem, o dotykaniu nie wspominajac :szeroki_usmiech
podaj mi prosze te wiarygodne zrodla (tytuly i autorow), poinformuj mnie tez czym dokladnie zajmuja sie ci ludzie zwiazani z motoryzacja.Zamieszczone przez YarekSłyszałem to od wielu ludzi zajmujących się motoryzacją, oraz czytałem o tym w wielu wiarygodnych źródłach.
akurat nie w przypadku korbowodow czy innych detali o tak prostym ksztalcie.Zamieszczone przez YarekOdlewanie jest metodą najczęściej używaną, tańszą i prostszą (...)
po odkuciu i ogradowaniu mialbys z 1% odpadu (wiory), natomiast po odlaniu juz ok 10% (szacunki) czyli z tony materialu 100 kg musialbys z powrotem zawiezc do huty ... gdzie tu oszczednosc?
jesli uwazasz (wiesz) ze korbowody w STi sa odlewane, to zapewne wiesz tez jaka metoda ...
czy cisnieniowo, czy grawitacyjnie, czy kokilowo czy moze metoda wytapianych modeli ... :wink:
naprawde - wpadaj na spota (oczywiscie jak masz ochote) - postaram sie poszerzyc i usystematyzowac Twoja wiedze, ale oczywiscie nic na sile
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
mam jedną uwagę merytoryczną do tej wypowiedzi :szeroki_usmiechZamieszczone przez rssjesli uwazasz (wiesz) ze korbowody w STi sa odlewane, to zapewne wiesz tez jaka metoda ...
czy cisnieniowo, czy grawitacyjnie, czy kokilowo czy moze metoda wytapianych modeli ... :wink:
Subaru Impreza WRX i Subaru Impreza WRX STI to dwa różne auta :idea:
Napisaliśmy (najpierw ja, później Yarek), że naszym zdaniem korbowody w WRX są kijowe i odlewane, natomiast w STI kute.
Natomiast Ty w powyższej wypowiedzi wmawiasz nam że napisaliśmy że w STI sa odlewane, co jest bzdurą i wystarczy prześledzić posty tylko z ostatniej strony żeby to zobaczyć.
Jeśli nic mi nie wypadnie to przywiozę Ci dzisiaj na spota te kute korby od WRX :lol:
Druga uwaga mniej merytoryczna. Ty wiesz czym się zajmujesz i na czym się znasz ale nie raczyłes nas o tym poinformować. Dla mnie w tej chwili Twoje wywody nie poparte niczym poza Cedrychem sa diabła warte :idea: a raczej warte dokładnie tyle co wypowiedzi ludzi którzy twierdzą np. że turbosprężarki po ostrej jeździe nie trzeba chłodzić bo wujek Józek powiedział ze nie trzeba :roll:
[ Dodano: Wto 27 Lip, 10 09:46 ]
głównie wyginaniem kutych korb wkładanych seryjnie do współczesnych silnikówZamieszczone przez rsspodaj mi prosze te wiarygodne zrodla (tytuly i autorow), poinformuj mnie tez czym dokladnie zajmuja sie ci ludzie zwiazani z motoryzacja
MSPANC :lol:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Są małe szanse na to, żebym mógł zjawić się na spocie, więc próbuję tę kwestię wyjaśnić tu... ale Ty uparłeś się, żeby pisać nie na tematZamieszczone przez rssYarek, wpadnij dzis ok 20-ej na spota, bo wole pogadac twarza w twarz niz klepac w klawisze ....
Zamieszczone przez rsssam masz wiedze bardzo pobiezna, a to w polaczeniu z w/w przyjetym przez Ciebie zalozeniem sprawia ze dyskusja czy wymiana pogladow staje sie bardzo trudna ...Kolego, od początku moich wypowiedzi zastrzegam, że nie jestem w tej dziedzinie fachowcem, i proszę Cię o wyjaśnienie skoro Ty jesteś fachowcem. Ty jednak z uporem maniaka piszesz nie na temat, obracasz kota ogonem lub czepiasz się słówek, oraz skupiasz się na tym, jak mają na imię i gdzie pracują moi znajomi.Zamieszczone przez rss...mam wrazenie ze nie bedzie dla Ciebie istotne kim jestem, czym sie zajmuje/zajmowalem i co wiem, bo wlasnie takie zalozenie przyjales i bronisz go jak Czestochowy. nie zadajac zadnych pytan zaczales od stwierdzenia ze ja sie myle.....coz.
Proszę Cię po raz kolejny: skoro twierdzisz, że wszystkie korbowody montowane w zwykłych, współczesnych autach są produkowane metodą odkuwania, to skomentuj proszę i wyjaśnij mi, czemu większość źródeł twierdzi inaczej, podając na przykład takie info:
"The most common type of manufacturing processes are casting, forging and powdered metallurgy. The most common connecting rod found in production vehicle engines is a cast rod. This type of rod is created by pouring molten steel into a mold and then machining the finished product. This type of rod is reliable for lower horsepower-producing engines and is the least expensive to manufacture. The cast rod has been used in nearly every type of engine, from gasoline to diesel, with great success. High-performance applications typically use a forged steel rod. This type of connecting rod is created by milling a solid block of steel into a finished product. The forged rod is able to withstand much greater loads and faster engine revolutions than a cast rod."
Skrót dla osób które nie znają angielskiego: Podstawowe metody produkcji korbowodów to odlewanie i odkuwanie [...] Większość korbowodów używanych w produkcji silników aut to korbowody odlewane [...]
Czy możesz się do tego odnieść, pisząc na temat i z sensem? Bardzo na to liczę, szczególnie po tajemniczych opowieściach o tym, kim jesteś i o Twojej wielkiej wiedzy którą się chwalisz.
Zaczynasz trochę przesadzać z tym obracaniem kota ogonem i przeinaczaniem sensu moich słów. Możesz mi wskazać miejsce, w którym pisałem, że STi ma korbowody odlewane? :roll:Zamieszczone przez rssjesli uwazasz (wiesz) ze korbowody w STi sa odlewane, to zapewne wiesz tez jaka metoda ...
czy cisnieniowo, czy grawitacyjnie, czy kokilowo czy moze metoda wytapianych modeli ... :wink:
[ Dodano: Wto 27 Lip, 10 11:43 ]
Skoro pracujesz przy wytwarzaniu zaworów, to zdradź w jakim celu muszą być odkuwane.Zamieszczone przez oizorss masz racje. a skąd wiedziałeś? ja od ponad dwóch lat kuje zawory do diesla i benzyny a za jakiś czas podpisują kontrakt z ferrari to wtedy wam powiem z czego kute są zawory aut wyczynowych.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Ze względu na bardzo niekorzystne i trudne warunki pracy, szczególnie zawory wydechowe są robione z lepszej stali i trzonek jest w większości wypadków jeszcze zgrzewany z innego materiału. Zawory ssące są tańsze i mniej wytrzymałe bo nie mają tak dużej styczności ze spalinami. Gwarancja na zawory to około 100 tys km do tego przebiegu firma ponosi konsekwencje awarii a także i w następstwie tego wycofania całej partii silników co byłoby zabójcze finansowo dlatego jest straszna kontrola jakości tego co opuszcza fabrykę.
Komentarz
-
-
Tak jak pisałem wcześniej, rozumiem czemu zawory muszą być odporne na wysokie temperatury (szczególnie wylotowe) i co się z nimi robi, żeby zniosły takie obciążenia termiczne.Zamieszczone przez oizoZe względu na bardzo niekorzystne i trudne warunki pracy, szczególnie zawory wydechowe są robione z lepszej stali i trzonek jest w większości wypadków jeszcze zgrzewany z innego materiału. Zawory ssące są tańsze i mniej wytrzymałe bo nie mają tak dużej styczności ze spalinami.
Moje pytanie brzmi: w jakim celu są 'kute' - czy taki proces produkcyjny poprawia ich wytrzymałość na wysokie temperatury?. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
coz ... wiem z racji wyksztalcenia i doswiadczenia - ale nie jest to wiedza tajemna.Zamieszczone przez oizorss masz racje. a skad wiedziales? ja od ponad dwóch lat kuje zawory do diesla i benzyny a za jakis czas podpisuja kontrakt z ferrari to wtedy wam powiem z czego kute sa zawory aut wyczynowych.
trzymam kciuki zebyscie ten kontrakt podpisali...
a Wam koledzy odpowiem zbiorczo, bo podgryzacie mnie z dwoch stron:
oczywiscie - ale chyba mam prawo tego nie wiedziec? wybacz, ale do zglebiania tajnikow budowy jednego i drugiego raczej mnie nie ciagnie....Zamieszczone przez MisiekWAWmam jedna uwage merytoryczna do tej wypowiedzi :szeroki_usmiechZamieszczone przez rssjesli uwazasz (wiesz) ze korbowody w STi sa odlewane, to zapewne wiesz tez jaka metoda ...
czy cisnieniowo, czy grawitacyjnie, czy kokilowo czy moze metoda wytapianych modeli ... :wink:
Subaru Impreza WRX i Subaru Impreza WRX STI to dwa rózne auta :idea:
nie wmawiam i jesli tak to zrozumiales to pardon-mea culpaZamieszczone przez MisiekWAWNapisalismy (najpierw ja, pózniej Yarek), ze naszym zdaniem korbowody w WRX sa kijowe i odlewane, natomiast w STI kute.
Natomiast Ty w powyzszej wypowiedzi wmawiasz nam ze napisalismy ze w STI sa odlewane, co jest bzdura i wystarczy przesledzic posty tylko z ostatniej strony zeby to zobaczyc.
Jesli nic mi nie wypadnie to przywioze Ci dzisiaj na spota te kute korby od WRX :lol:
natomiast ciesze sie ze mogles sobie znalezc punkt zaczepienia...
korby przywiez, bom ciekaw
wiem czym sie zajmuje, ale zanim o cokolwiek zapytales (i Yarek tez) na dzien dobry postawiliscie teze ze sie myle z taka pewnoscia jakbyscie co najmniej byliZamieszczone przez MisiekWAWDruga uwaga mniej merytoryczna. Ty wiesz czym sie zajmujesz i na czym sie znasz ale nie raczyles nas o tym poinformowac. Dla mnie w tej chwili Twoje wywody nie poparte niczym poza Cedrychem sa diabla warte :idea: a raczej warte dokladnie tyle co wypowiedzi ludzi którzy twierdza np. ze turbosprezarki po ostrej jezdzie nie trzeba chlodzic bo wujek Józek powiedzial ze nie trzeba :roll:
glownymi technologami albo specjalistammi od materialow. jakbys cofnal sie do mojego nawiazania do Cedrycha, to wyczytlabys
ze "NAWET Cedrych" (w domysle nawet taka 'beletrystyka') .... co ciekawe zarzucasz mi cos, a Twoje wywody nie sa poparte NICZYM poza stwierdzeniem,
ze uslyszales COS od KOGOS..... jak to sie ma do Twojej wypowiedzi nt Wojka Jozka?
wpisz sobie w google 'proces technologiczny korbowodu'. jak to Cie nie przekona to postaram sie o skan
chociazby z fabrycznej instrukcji napraw jednego z popularnych kiedys samochodow...
no tak... wujek Wladek wie wiecej od wujka Jozka. oczywiscie proces giecia korb jest pod pelna kontrola, prawda?Zamieszczone przez MisiekWAW[ Dodano: Wto 27 Lip, 10 09:46 ]
glównie wyginaniem kutych korb wkladanych seryjnie do wspólczesnych silnikówZamieszczone przez rsspodaj mi prosze te wiarygodne zrodla (tytuly i autorow), poinformuj mnie tez czym dokladnie zajmuja sie ci ludzie zwiazani z motoryzacja
MSPANC :lol:
to bardzo bezpieczne podejscie - od poczatku zarzucasz mi ze sie myle i to bez wahania, technologie wytwarzania zaworow sadzac po pewnosci wypowiedzi masz w malym palcu, natomiast gdy przychodzi do omawania szczegolow stwierdzasz ze przeciez nie jestes fachowcem. sprytnie. wypowiedzi widac nie rozumiesz, albo za bardzo wszedlem Ci na ambicje,Zamieszczone przez Yarek
Kolego, od poczatku moich wypowiedzi zastrzegam, ze nie jestem w tej dziedzinie fachowcem, i prosze Cie o wyjasnienie skoro Ty jestes fachowcem. Ty jednak z uporem maniaka piszesz nie na temat, obracasz kota ogonem lub czepiasz sie slówek, oraz skupiasz sie na tym, jak maja na imie i gdzie pracuja moi znajomi.
bo kolejny raz nie bede powtarzal tego co pisalem wczesniej o PROCESIE TECHNOLOGICZNYM i o MATERIALACH. poprosilem Cie tylko o zrodlo - w domysle jakas publikacje. czy to duzo?
wiesz, wybacz, ale Wikipedie stawiam jeszcze nizej niz Cedrycha. tam kazdy moze napisac co mu sie podoba...Zamieszczone przez YarekProsze Cie po raz kolejny: skoro twierdzisz, ze wszystkie korbowody montowane w zwyklych, wspólczesnych autach sa produkowane metoda odkuwania, to skomentuj prosze i wyjasnij mi, czemu wiekszosc zródel twierdzi inaczej, podajac na przyklad takie info:
"The most common type of manufacturing processes are casting, forging and powdered metallurgy. The most common connecting rod found in production vehicle engines is a cast rod. This type of rod is created by pouring molten steel into a mold and then machining the finished product. This type of rod is reliable for lower horsepower-producing engines and is the least expensive to manufacture. The cast rod has been used in nearly every type of engine, from gasoline to diesel, with great success. High-performance applications typically use a forged steel rod. This type of connecting rod is created by milling a solid block of steel into a finished product. The forged rod is able to withstand much greater loads and faster engine revolutions than a cast rod."
Skrót dla osób które nie znaja angielskiego: Podstawowe metody produkcji korbowodów to odlewanie i odkuwanie [...] Wiekszosc korbowodów uzywanych w produkcji silników aut to korbowody odlewane [...]
Czy mozesz sie do tego odniesc, piszac na temat i z sensem? Bardzo na to licze, szczególnie po tajemniczych opowiesciach o tym, kim jestes i o Twojej wielkiej wiedzy która sie chwalisz.
widac ze pisal to jakis dyletant, czego dowodem jest "This type of connecting rod is created by milling a solid block of steel into a finished product". nic o procesie kucia, za to jest o frezowaniu :!
takie odlewy maja sens w przypadku silnikow do np. kosiarek, a i to w produkcji maloseryjnej...
BTW: pod haslem 'zrodlo' rozumiem autora i tytul lub strone WWW, nie cytat...
tak sie sklada ze jezyk okupanta znam dobrze
tak jak pisalem powyzej - wpisz w google 'proces technologiczny korbowodu'
piszesz o odwracaniu kota ogonem, po czym zarzucasz mi ze chwale sie kim to ja nie jestem i czego to ja nie wiem...
cokolwiek dziwne ....
szkoda ze nie wpadniesz na spota, bo w wielu miejscach wypadaloby cos narysowac tlumaczac,
natomiast klepanie w klawisze jest czasochlonne, majac do wyboru mowic 10 minut albo klepac przez godzine wole mowic. do tego mam wrazenie dochodzi jeszcze przemozna chec szukania bledow w moich wypowiedziach
(de facto nie mam nic przeciwko temu, pod warunkiem ze nie wyjezdzasz mi z Wikipedii)
sa to dosc zlozone procesy, zeby napisac o nich jednym zdaniem (co, skad, dlaczego), dlatego wolalbym pogadac i na biezaco Ci odpowiedziec.
w pracy musze sie skupic na pracy, w domu wole odpoczac i te godzine przeznaczyc dla rodziny, ale daj mi troche czasu - postaram sie to wszystko
usystematyzowac i opisac.
a to kim jestem - liczylem ze da sie to zauwazyc w moich wypowiedziach - tak czy inaczej Misiek dowie sie juz dzis
chyba ze wymieknie .... ale mam wrazenie ze sie zawiedzie.
tak czy inaczej jutro to napisze, niech zie zawioda wszycy czytajacy
licze tez na to ze i wy napiszecie czym sie zajmujecie
pozdrawiam.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
najgorsze jest to, że tak naprawdę możesz nam nawet powiedzieć że to korby są tytanowe i pozłacane a my nie będziemy mieli tego jak zweryfikować :P
więc cała ta dyskusja jest o kant dupy potłuc :roll:
ja wiem jedno, z praktyki silników turbodoładowanych nie z materiałoznastwa :zlosnik: :wink: seryjne korby, nawet jeśli sa kute to niestety są generalnie ujowe :szeroki_usmiechTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Kolego, ja od samego początku piszę tak:Zamieszczone przez rssto bardzo bezpieczne podejscie - od poczatku zarzucasz mi ze sie myle i to bez wahania, technologie wytwarzania zaworow sadzac po pewnosci wypowiedzi masz w malym palcu, natomiast gdy przychodzi do omawania szczegolow stwierdzasz ze przeciez nie jestes fachowcem. sprytnie. wypowiedzi widac nie rozumiesz, albo za bardzo wszedlem Ci na ambicje,
bo kolejny raz nie bede powtarzal tego co pisalem wczesniej o PROCESIE TECHNOLOGICZNYM i o MATERIALACH. poprosilem Cie tylko o zrodlo - w domysle jakas publikacje. czy to duzo?
"Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale z tego co słyszałem od ludzi którzy zajmują się tymi sprawami zawodowo - mylisz się. Rzadko w zwykłych autach montowane są korobowody 'kute'. Jeśli to ja nie mam racji, to przybliż mi proszę ten temat."
Dla ułatwienia zrozumienia wyboldowałem najważniejsze fragmenty. I wybacz mi mój ironiczny ton, ale mam trochę dość dyskusji, w której już kilka razy prosiłem, żebyś wyjaśnił mi to w jasny sposób jeśli się mylę, a Ty w odpowiedzi piszesz, że może nam kiedyś powiesz kim to nie jesteś, i czego to nie wiesz, i jakie to masz wykształcenie.
Prawdę mówiąc, po twoich tajemniczych zapowiedziach, spodziewam się, że nazywasz się Rudolf Diesel, albo conajmniej jesteś głównym inżynierem VW. :wink:
tak, dało się zauważyć... ale nie wiem czy o takie spostrzeżenia Ci chodziło :wink:Zamieszczone przez rssa to kim jestem - liczylem ze da sie to zauwazyc w moich wypowiedziach
Zamieszczone przez rsswiesz, wybacz, ale Wikipedie stawiam jeszcze nizej niz Cedrycha.Zamieszczone przez rssnatomiast klepanie w klawisze jest czasochlonne,Właśnie udało Ci się napisać gdzieś tak stronę maszynopisu i na koniec dopisać, że szkoda Ci czasu na napisanie mi kilku słów wyjaśnień...Zamieszczone przez rssw pracy musze sie skupic na pracy, w domu wole odpoczac i te godzine przeznaczyc dla rodziny,
Nie musisz robić wykładu, ja jestem fotografem, a nie inżynierem i zapewne niewiele zrozumiem. Wystarczy kilka zdań wyjaśnienia, typu: "koledzy, ja przy tym pracuję, korbowody wykonuje się tak-i-tak, to co piszą o tym w necie to bzdury wynikające z tego-i-tego. Tutaj: [www/książka] możecie poczytać jak wygląda to naprawdę." Byłoby to znacznie lepsze niż pisanie przez dwie strony o tym, ze kiedyś nam powiesz kim jesteś.Zamieszczone przez rssdaj mi troche czasu - postaram sie to wszystko
usystematyzowac i opisac.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
no dobra, na żywo rozmawia się zdecydowanie lepiej niż pracochłonnie klepie w klawisze
k
korba z WRXa jest kuta, to że nie są zbyt wytrzymałe musi wynikać z zastosowanego materiału
A ja przyznaje że z niecierpliwością będę czekał na dalszy ciąg "wykładu" o wytrzymałości różnych typów korb jak kolega rss zapozna się z linkami poglądowymi które mu pokazałem na spocie (i wysłałem) w których są różne formy wykonania korb aftermarketowychTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
Komentarz